Tasting

Thursday 29 September 2011

Happy Anniversary Kami Ke-9..

@Soeharto
 Hari ni genap 9 tahun aku punya Hari Ulangtahun Perkahwinan aku dgn isteri aku Yanz.. Sepanjang gerbang perkahwinan ini, kami dah melalui pelbagai suka-duka kehidupan.. Ni baru 9 tahun.. kalau anda yang mungkin berbelas atau berpuluh tahun melayari bahtera perkahwinan, mungkin lebih hebat dari aku.. 29.09.2002 adalah tarikh akad nikah aku dan Majlis Persandingan di Felda Soeharto... Iya laa.. Daripada bercinta yang tiada pengakhiran, baik aku ikat tali perhubungan dgn cara yang sah.. Masa aku menikah, usia kerjaya aku baru mencecah 14 bulan. Mana nak cekau duit utk belanja semua.. Tapi, ada la kaedah tertentu kan... Hahahaha...

Selepas kahwin, duduk asing jugak dalam  sebulan sementara cari rumah.. Oktober 2002, dapat sewa di kawasan Castlefield, Sri Petaling.. Sewa RM450. Ghumah flat saja walaupun org panggil pangsapuri.. Boleh laa.. aku suka duduk situ.. 2004 hujung tahun pindah rumah sewa lagi tapi rumah kos rendah 2 tingkat masih di Sri Petaling.. Sewa RM500. Ok jugak la sebab dgn kwn2 maktab aku. Dan dekat dengan tempat keja wife aku. Haaa.. Lupa nak bgtau, dulu cik puan aku keja di Proton Edar, Sri Petaling... Tahun 2006 barula aku pi beli rumah di Pajam, Nilai yg aku dok la ni... 2007 sipa teruih pindah... Jadi la org Nogoghi.... Itu la kisah permulaan hidup kami...

Nak cerita tentang kehidupan berumahtangga, mmg banyak... 3hari 2 malam pun tak abih mengarang.. So, aku sendiri mendoakan agar rumahtangga yang kami bina ni mendapat keberkatan daripada Allah S.W.T dan semoga kekal hingga ke akhir hayat kami.. InsyaAllah..



6 comments:

rhm slzr said...

happy aniversary che'gu..

Che'gu Anuar said...

thanks miss crab... kamu bila lagi bah? -)

pelangi chenta said...

epy aniversary che'gu

Che'gu Anuar said...

Thanks cik edura..

budak.mata.empat said...

rasa2 dah terlambat belum nie wish happy aniversary?? pape pun, happy aniversary che'gu anuar. semoga kekal hingga ke anak cucu.... ^^

Che'gu Anuar said...

-).. Thanks cik 'empat mata'.. biar le sampai cicit.. hahaha.. kamu bile pulak?