Tasting

Saturday 7 May 2011

Bagan Serai Kampungku



Gambar ni masa ghaya 2009 kat kg. arwah tokwan aku
Asal aku adalah Pulau Pinang.. lahirku di Pulau Pinang, bersekolah rendah & menengah di Pulau Pinang, pernah bekerja kilang di Pulau Pinang, masuk Maktab Perguruan di Pulau Pinang... akhirnya aku menetap di Negeri Sembilan. Tak tau mcm mana aku boleh menetap di NSDK ni.. bagi aku, semuanya adalah ketentuan Allah.. Tak kisah la kat mana aku duduk, yang penting, kalau setakat nak balik Bagan Serai, 4 jam sampai la.. 

Mcm mana aku boleh kg aku jadi di bagan serai? Bapak aku pencen dah tahun 2001.. So dia ada rumah di Bgn Serai, jadi berpindahla aku kat Bgn Serai.. Tp jiwa aku masih di Penang!!! Setiap kali balik kg, mesti ke Penang... Hahaha.. Penang bagi aku meninggalkan 1001 kenangan...

Kalau nak mai Penang, jangan lupa singgat sat kat Bgn Serai.. jumpa teman.. -)

No comments: