Tasting

Tuesday 3 May 2011

Kerjaya Aku sebagai Che'gu

Inilah meja teman.. kat SK Desa Jasmin
Aku mula bertugas sebagai kakitangan awam (guru ) bermula lantikan pada 1.7.2001. Sekolah pertama aku ialah SK Puchong Jaya, Selangor. Di Puchong aku berkhidmat sampai Disember 2008. Mula Januari 2009, aku bertugas di SK Desa Jasmin, Nilai. Sebab apa aku tukaq sekolah, sebab den dah boli ghumah kat Nilai ni.. dan selama setahun setengah jugak berulang-alik Nilai-Puchong.. jenuh teman... bankrap juga berulang-alik ni...



Sekarang aku sebagai guru kelas. Jadi guru kelas ni agak teruk jugakla.. jika nak dibandingkan dgn rakan2 sejawat yang tak pegang kelas. Tapi, aku tak kisah sebab dah biasa. Cuma, keja last minit dah jadi adat. Aku banyak berubah di SKDJ ni kalau nak dibandingkan dengan sekolah di Puchong. Lebih berdedikasi la.. (puji diri sendiri)... Aku tak tau sampai bila akan mengajaq di Nilai ni. Mungkin sampai bila2 kot. Tapi, dalam hati kecik aku, aku teringin nak mengajaq di belah2 utara sebab itu la tempat asal aku. Dah lama tak kedengaran lagu rasmi negeri aku. Huhuhu.. Mungkin belum rezeki. Walaubagaimanapun, yang pasti, aku akan menjalankan amanah dan tanggungjawab aku dgn penuh berhemah. InsyaAllah...

'Aku adalah seorang guru biasa.. bukan sekadar mengajar, namun mendidik murid menjadi manusia berguna pun tugas aku.. 'pejabat' ku tidak berhawa dingin seperti kakitangan awam lain, tempat mengajar (kelas) pun tak berhawa dingin.. sambil memberi penerangan, adakalanya menitik peluh jantan... Namun, inilah tugas aku.. ttanggungjawab aku..


No comments: