Tasting

Sunday 27 November 2011

Adakah satu keperluan atau kehendak?


 Ekslusif daripada Maxis buat anda yang terpilih... Fuyooo.. Baik punya ayat dr Maxis.. Teruja aku!!

Jumaat lepas, dpt surat dr Maxis.. Disebabkan aku n cik puan aku pakai Maxis Postpaid, so ditawarkan kepada aku telepon bimbit (henpon laa) secara PERCUMA!!! FREE tuuuu... Mmg FREE pun.. Tapi org biz, nak bg free pun dia akan make sure dia pun kaut untung jugak..




Mcm ni cerita dia.. Dia offer Handphone FREE, pilih antara satu HTC ada 2 jenis, NOKIA ada, Samsung Nexus ada.. dengan syarat kena ambik pakej Mobile Internet dgn bayaran bulan RM78 utk kuota 3GB.. Pastu ada kontrak 24 bulan pulak tu.. So, mula-mula agak teruja la sebab hp aku la ni mmg baru tapi kalau hangpa tgk.. mseti gelak punya.. Nanti kat bwh sikit hangpa tgk hp aku nooo... Bila dipikir2, ambik la sebab HP mmg Maxis bagi FREE, pastu RM78 sebulan tu kira save RM10 sebab yang biasa pakej utk Mobile Internet RM88 utk 3GB.. Jdi aku byr pun utk aku yg guna internet jot telepon.. Adil la kan... Ada la 83 kali dok pikiaq nak ambik ka tak mau.. 

Petang td, aku pun pi la Alamanda Putrajaya.. Pi Maxis Center tanya lanjut.. Ternampak pulak iklan FREE henpon utk Kakitangan Kerajaan bila daftar Broadband.. Sekali lagi teruja.. Pakej tu RM50 utk kuota 3GB B/band.. Murah laa... La ni aku pakai RM68 utk 3GB.. Save RM18 sebulan.. Dpt Balckberry FREE pulak.. Bila ditanya lanjut, ada kontak utk B/band 12 bulan dan Postpaid aku akan dijatuhkan hukuman kontrak 24 bulan kalau aku setuju... Bila dikaji2, mcm nak kencing aku ja si Maxis niii... Dgn perasaan haghu-biru, kami pun start enjin kegheta, blah laaa.... CANCEL!!!!

Kesimpulannya, sebenarnya Handphone FREE tu cuma satu KEHENDAK saja BUKAN KEPERLUAN pun.. Kalau ikutkan hati, mmg nak ambik.. Tapi kalau kwn2 blogger laa.. apa tindakan hangpa semua? Cer ceghita..Cer ceghita sikit... Sebelum tu, ni la handphone terbaeeekkk pernah aku guna.. Jeng..jeng..jeng...
^
^
^
^
^
Sedap ja si Pooh tengah bergayut sampai tertidoq.. Hahahahaha

No comments: