Tasting

Monday 15 August 2011

Teh'C' Peng @ Teh 3 Layer

Semalam aku berjaya menghasilkan Teh 'C' Peng atau lebih terkenal dengan Teh 3 Layer dengan sendiri. Hasil daripada MyResepi.com, aku cuba buat sendiri. Caranya mudah saja :




1. Masukkan Gula Melaka ( cair )
2. Masukkan ais batu
3. Masukkan susu cair ( tak kisah apa brand pun )
4. Masukkan teh yg telah dikembangkan ( perlahan-lahan)

Haaa.. lepas tu baru kacau dan minum.. Ermmm.. baik punya!!!! Kalau di Nilai ni, kat As-Salam, harga dia juai RM3.00 segelas. Pastu gelas dia kecik saja.. Ni aku buat sendiri.. balun la banyak mana pun nak balun.. hahahaha... Mmg nampak cantik kalau sebelum kacau teh tu.. Yg aku tau, di Kuching, Sarawak boleh dikatakan semua kedai makan ada sediakan Teh 3 Layer ni. Di Sarawak depa panggil Teh 'C' Peng... Kat semenanjung ni kita panggil 3 Layer.. Tu pun kedai mamak saja yg juai... 

*gambar teh yang aku buat aku masukkan kemudian.. ok

No comments: