Tasting

Tuesday 3 January 2012

2012@ SK Desa Jasmin


Salam Tahun Baru 2012 utk semua blogger & follower yg follow (kalau ade la).. Semoga tahun baru akan memberikan kita sinar baru, keberkatan hidup dan terus berjaya mencapai apa yang dikejarkan yg tak capai2 tahun lepas..

Esok dah mula sesi sekolah.. lama la cuti sampai naik bosan dah aku.. Ni esok pun rasa mcm letih ja urat2 ni nak pi sekolah.. Hahahaha... Anyway, 2012 anak aku pula dah masuk Tahun 2. Adik Dina tak tau bila nak muncul.. Belum ada rezeki kot.. Apapun, aku percaya rezeki Allah S.W.T kalau nak bagi, bila2 pun ada.. kan? InsyaAllah...

Di sekolah, utk 2012 ni, aku dilantik balik Guru Disiplin oleh pentadbir sekolah.. Last jadi Guru Disiplin 2010.. Aku amat menghargai pihak Guru Besar yang bagi kepercayaan pada aku.. Tahun ni tak la rasa apa sgt sebab dh ada pengalaman.. Wahai murid SK Desa Jasmin.. Jaga hangpa tahun ni.. Chegu dah beli rotan besaq.. Hahahaha... Aku yg sebenarnya tak suka marah2 budak.. Aku lebih suka pi sekolah happy senyum.. gurau dgn murid2 aku.. Tapi, bila dah jadi Chegu Disiplin ni.. Kena la masam muka sikit.. Yang paling aku bersykur, tahun ni aku tak jadi Guru Kelas... Mula2 masa meeting, nama aku naik jugak sebagai guru kelas n Guru Disiplin... naya oooo... Utk makluman kwn2, guru kelas mmg banyak keja.. uruskan kelas (hias) , kehadiran, tutup register, buku adab belajar, dan mcm2 lagi la.. sepanjang tahun.... Mcm mana aku nak handle guru kelas dgn guru disiplin sekaligus.. 

Apa lagi, hero pun mengadap la bos aku.. Merayu, bercerita, bersajak, bersyair, dan berpantun.. Akhirnya kawtim.. Ada chegu lain gantikan aku sebagai guru kelas.. Yeahhh!! Lega ghasanyaaaa... Apapun 2012 ni aku berharap lebih cemerlang sebab gaji pun dah naik.. Hahahaha... Ok.. Itu saja laa... La ni kurang idea nak berceghita dalam blog ni... Dah.. bye..

2 comments:

syed matni said...

Selamat menjalankan tugas ye dato..nmpknya mmg sesuai la guru disiplin ni ngan dato..

Che'gu Anuar said...

Alahai bro Syed.. Lama sungguh ambo tak ketemu hang.. Amcm? Ada baguih kaaa? Bila hang nak mai Nilai.. Mai kalu, aku belanja As-Salam punya 3-Layer.. Hahahahaha