Tasting

Wednesday 8 June 2011

Sehari@Kuantan

Pada 04.06.2011 (Sabtu), family aku dari kampong ajak aku p kenduri kahwin saudara aku di Kuantan. Kalau nak diikutkan, aku malas nak pegi salah satu sebabnya kat Batang Bona ada satu kenduri dan yang keduanya bajet laa… hahaha.. Jauh jugak Kuantan tu.. Tapi last2 minit aku & sayang aku ambik keputusan untuk p la. Saja seghonok2 dengan adik-beradik. Pukui 10.45am baru bertolak. Masa aku bertolak, rombongan kakak aku dr kg dah ada disekitar KKB. Aku bajet bila depa masuk Genting Sempah aku pun boleh sampai. Tapi, sangkaan aku meleset. Sampai di sekitar Kepong, jalan jem tahap kritikal. Ramai pulak org nak menuju ke Pantai Timur hari ni.. Sejam lebih jugak aku merangkak sementara nak sampai ke Tol Gombak tu.. masa tu aku kol kakak aku depa dah sampai di Lentang. Taka pa la.. aku bgtau depa jalan dulu…

Masuk highway Gombak tu tgk kilometer ke Kuantan 233KM… Aduhhh… Jauhnyaa… Taka pa laa..aku teruskan perjalanan… Sepanjang perjalanan di LPT (Lebuhraya Pantai Timur) amat membosankan. Kiri kanan hutan saja… kalau nak kira tol sehala, boleh tahan jugak. Highway Karak saja dah RM8.00 sehala. Tambah Tol LPT RM19.60 turun Kuantan. Tambah tol Plus Nilai-Sg. Besi RM4.70. Jumlah Tol sehala saja RM32.30.. Pi balik dah RM64.60. Petrol mau jugak hampir RM100.00. Kalau awal lagi, mmg aku ikut jalan bawah. Boleh pandang kampong, Bandar dan sebagainya… Jam 4.05 petang baru sampai di Felda Bukit Goh, Kuantan.  Dah makan semua, kakak aku pada asalnya nak tidoq di Kuantan tak jadi sebab Kuantan takdak apa pun.. Baik lagi pekan Nilai. Kahkahkah.. Jgn marah naa org Kuantan.

Akhirnya kami p jalan2 sekejap di Pantai Teluk Cempedak. Takdak apa.. Huhhh.. bosan saja.. Pukui 7.00malam kami sampai balik di rumah kenduri untuk jemput mak bapak aku utk bertolak balik rumah aku. Dalam jam 11.00 malam baru sampai Pajam. Badan mmg letih sangat… Masa aku sampai, adik aku Nazri dah sampai rumah aku. Nasib baik aku teringat nak tinggal kunci kat dia. Kalau tak nayaa… Hahahah.. Jadi akhirnya, kami berempat beradik dapat la berkumpul di rumah aku. Bak kata ayang aku, “kasih dah berputik kembali”… hahahhaa…

No comments: